Fites

Arriba la 3a edició del congrés internacional sobre moda i sostenibilitat «Future of Fashion»

• Se celebrarà el dia 30 d’octubre en The Terminal Hub, el nou pol tecnològic i d’innovació situat en La Marina de València.
  • El congrés, el lema del qual és «From Idees toAction» (De les idees a l’acció), enguany comptarà amb la participació de marques com COS, On, Cycle Platform, Logo, Batera Brand i la model Irina Lazareanu, ambaixadora de No Habite Plastic, entre altres ponències per confirmar.
  • El congrés està impulsat i organitzat per Fundaciódel Disseny de la Comunitat Valenciana i comissariat per Patricia Moreno, periodista i experta en comunicació de moda.

Arriba la tercera edició de «Future of Fashion» el 30 d’octubre a la ciutat de València, un punt de trobada per a la indústria de la moda, el sector tèxtil – del qual la Comunitat Valenciana és la 4a comunitat exportadora d’Espanya -, aquelles persones sensibilitzades amb el consum conscient, dissenyadors, marques i estudiants.

«Future of Fashion» 2024 comptarà amb Ken Machado Sugita, Head of Sustainability APAC en On, qui parlarà sobre la revolució esportiva en la moda sostenible des de la perspectiva d’una marca que ha conquistat al sector de la moda i a les noves generacions per les seues col·laboracions amb Loewe o Zendaya. Hi haurà una taula redona sobre la circularitat en temps de microtrends, amb Daniel Sánchez, CEO de CyclePlatform, Ana Lorido, fundadora de Logo i Iñigo Picaza, fundador de Batera Brand. L’agricultura regenerativa en la moda serà un altre dels temes presents, amb Emily Oiyama, Head ofSustainability de COS. El tancament del congrés serà una conversa amb Irina Lazareanu, model i ambaixadora de No Habite Plastic. Anirem confirmant més ponències i ponents al llarg dels pròxims dies.

En anteriors edicions, «Future of Fashion» va reunir figures i organitzacions de la talla de Natalia Culebras, responsable de disseny sostenible de Dior Men; María Prandi, de Business and Human Rights; Mimi Martínez, de Fashion Revolution, Carmen Silla, de Jeanologia; Regina Polanco, CEO de Pyratex; María Fernanda Hernández Franco, responsable de sostenibilitat de Luisaviaroma; Lily Col·le, emprenedora, activista, model i actriu; H&M Foundation; TeppoTauriainen, Ambaixador de Suècia a Madrid; Christopher Raeburn, dissenyador britànic; o Tim Jackson, Director of the British School of Fashion, entre altres.

Des de la Fundació del Disseny de la Comunitat Valenciana —entitat organitzadora de la trobada des de 2022— s’ha volgut posar el focus en el paper del disseny com a agent positiu de canvi. Des de 2023, el projecte està comissariat per la periodista i experta en comunicació moda Patricia Moreno, natural de València i amb més de deu anys d’experiència en revistes de moda i projectes formatius internacionals. La mestra de cerimònies serà la també valenciana Marta Ortiz, qui, en paral·lel a la seua carrera com a model de passarel·la i emprenedora de moda sostenible amb la seua empresa Matís, des de fa anys s’ha posicionat com a comunicadora de moda gràcies a les xarxes socials i a Vogue España.

Després de dues edicions, teníem el repte de seguir amb el nostre objectiu de portar a grans noms de la moda sostenible internacional a València, i l’hem aconseguit. Cada vegada més, aquest congrés es posiciona en el mapa mundial de la sostenibilitat en la indústria del vestir, la qual cosa no deixa de ser una grandíssima notícia per a la nostra terra i tot el seu teixit d’empreses, activistes i iniciatives vinculades a aquesta especialitat. Durant aquesta cita, una vegada més, tindran l’oportunitat de generar llaços amb agents del sector i donar a conéixer els seus projectes a escala global sense eixir de la ciutat – Patricia Moreno, comissària del congrés.

Les entrades ja estan disponibles en la pàgina web del congrés (https://futurefashion.design). Les primeres entrades tenen un preu reduït de 20€, disponibles fins a esgotar existències. El preu sense descompte serà de 25€. Ambdues inclouen café i un tentempié durant la pausa del matí, on, igual que en tota la cita, es fomentarà el networking entre visitants i públic local.

Des de Fundació del Disseny impulsem el disseny en tots els seus vessants, i no podíem deixar de costat la moda i el tèxtil, un sector que històricament ha tingut un pes rellevant en la Comunitat Valenciana. Habilitar espais de reflexió per a posar en valor projectes que prevalen la sostenibilitat i el benestar de les persones és una de les nostres prioritats. «Future of Fashion»porta a València iniciatives d’empreses i persones que estan treballant per un món millor, des de la creativitat, el disseny i els negocis, i per a nosaltres és un honor que vinguen a explicar-lo ací, – Xavi Calvo, director de la Fundació del Disseny.

«Future of Fashion» 2024 és un projecte promogut per la Fundació del Disseny de la Comunitat Valenciana, amb el suport de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme de la Generalitat Valenciana, el Ajuntament de València i The Terminal Hub