Consell del Disseny

Consell del Disseny

Coordinat des de la seua creació per la Fundació del Disseny, aquest òrgan municipal consultiu en disseny pioner a Espanya va ser aprovat per la Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València al juliol de 2022 i constituït finalment al setembre d’eixe mateix any com un dels projectes de llegat més significatius de València Capital Mundial del Disseny 2022, un exemple de bones pràctiques en desenvolupament de polítiques de disseny convertint-se a més en el primer consell de disseny d’un ajuntament al nostre país.

El Consell del Disseny de València naixia així amb l’objectiu d’ajudar l’Ajuntament a construir una ciutat més amable, accessible, verda i projectada al futur, i a l’abril de 2023 publicava el seu informe «La ciutat desitjada», un diagnòstic a mode de plantejament d’oportunitats en l’urbs en pro del benestar de la ciutadania, tenint en compte diferents tipus d’intervenció i prototipat de la València del futur.