«El disseny és bo per a la salut», un nou llibre per a demostrar l’important rol que té el disseny en la sanitat

El disseny per si mateix no pot curar res, però tampoc podria fer-ho una vacuna si no tenim una xeringa per a injectar-la. Dissenyar-la forma part de la solució, no és un valor afegit, és essencial en el desenvolupament de qualsevol innovació pel bé social. De la indústria a l’arquitectura, passant per la comunicació gràfica o la moda, hi ha molts exemples que serveixen per a posar en valor aquesta activitat creativa des del més important, la nostra salut, que està en l’altre extrem del decoratiu i accessori.

Tots ells estan recollits en «El disseny és bo per a la salut», un llibre concebut pel dissenyador i divulgador Ramón Úbeda (Menció Especial dels Premis Nacionals de Disseny 2021), editat per la Fàbrica i impulsat per la Fundació del Disseny, Andreu World i el Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat (MuVIM).

«El disseny per si mateix no pot curar res, però tampoc podria fer-ho una vacuna si no tenim una xeringa per a injectar-la. Dissenyar-la forma part de la solució».

Un treball de cerca en totes les disciplines del disseny i la creativitat, sense oblidar el que ha generat la pandèmia ni les emergències socials que hi ha en altres parts del món. Una mirada transversal que repassa el passat, dissecciona el present i es projecta cap al futur per a il·lustrar, amb més de 500 exemples, que la ciència i la medicina evolucionen i continuaran evolucionant amb l’ajuda de la tecnologia i el disseny.

Amb escrits de Juli Capella, Patricio Sáiz, Pepa Reverter, Quim Larrea, Lluís Morillas, Luis Bassat, Víctor Palau, Álvaro Sobrino, Oscar Guayabero, Valentín Río, Artur Galocha, Xavi Calvo, Quico Vidal, Coke Ferreiro, Oriol Ventura, Toni Clariana, Tachy Mora, Jesús Llinares, Salvi Plaja, Carlos Atienza, Soledad Lorenzo, Marcus Hurst, Koke Fernández, Ana Domínguez Siemens i Carmelo Zappulla.

El llibre es pot adquirir a la botiga en línia de La Fàbrica, així com en llibreries especialitzades en disseny, art i arquitectura.

El disseny és bo per a la salut», un llibre concebut pel dissenyador i divulgador Ramón Úbeda, editat per la Fàbrica i impulsat per la Fundació del Disseny, Andreu World i MuVIM.