Fites

El documental «Valencia 22. City of Design» s’estrenarà en Filmin el 19 de febrer

• Amb la premissa d’estar iniciant un procés i no sols organitzant un esdeveniment, aquest documental mostra i posa en valor tot el que va implicar per a la ciutat de València ser nomenada Capital Mundial del Disseny en 2022.
  • El film, dirigit per Andreu Signes, compta amb la participació de figures destacades del disseny com Tachy Mora, Jaime Hayon, Marisa Gallén, Óscar Guayabero, Carmen Baselga, Juli Capella, Ramón Úbeda, Xavier Giner, Vicent Martínez, Anatxu Zabalbeascoa o Marisa Santamaría.

La Fundació del Disseny de la Comunitat Valenciana i Filmin, la plataforma de referència de cinema i sèries sota demanda, han arribat a un acord per a incloure el documental en el seu catàleg, que inclou més de 15.000 títols. La peça audiovisual, que va formar part en 2023 del programa de València Design Fest, organitzat per la Fundació del Disseny, estarà disponible des del 19 de febrer en la plataforma.

«L’ecosistema i la maduresa del disseny valencià va portar a la World Design Organization a designar a València com a Capital Mundial del Disseny 2022 en un projecte global que no va ser només una agenda d’esdeveniments sinó l’inici d’un canvi, una iniciativa que va traspassar el local per a convertir-se en un projecte de dimensió nacional i projecció internacional que va posicionar a la Comunitat Valenciana, i per extensió a l’ecosistema del disseny espanyol, com la Capital Mundial del talent creatiu. Poder arribar a tots els subscriptors de Filmin per a mostrar-los el que va suposar aquest ambiciós projecte, és un gran orgull per a nosaltres».Xavi Calvo, director de la Fundació del Disseny.

En els seus 60 minuts de duració, el film destaca algunes de les activitats que van formar part del programa de la capitalitat, copant l’oferta cultural de la ciutat al mig centenar d’espais i compta amb el suport de la World Design Organization, l’Ajuntament de València, el Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE Internacional) i la Diputació de València. Així mateix, inclou entrevistes amb figures destacades del disseny com Tachy Mora, Jaime Hayon, Marisa Gallén, Óscar Guayabero, Carmen Baselga, Juli Capella, Ramón Úbeda, Xavier Giner, Vicent Martínez, Anatxu Zabalbeascoa o Marisa Santamaría.

El documental el signa Andreu Signes, productor i director de projectes audiovisuals sobre processos creatius. Entre els seus treballs s’inclouen Sordonora, El Betlem de la Pigà, Tornar al teatre, o “I’m Burning”, documental sobre el procés de creació d’una falla experimental que va obtindre 13 premis internacionals.

«És un relat coral de veus professionals de diferents àmbits del disseny que dona una perspectiva transversal sobre la funció, valors i prospectives de futur en aquest sector creatiu. Professionals com Philippe Starck, Jaime Hayon, Tachy Mora, Ramón Úbeda, Marisa Gallén, Juli Capella… Ens acosten als seus àmbits de creació, investigació i treball de manera divulgativa i experiencial. El documental ens mostra la construcció en paral·lel del pavelló ceràmic alçat en l’epicentre de la ciutat, icona de la Capital Mundial del Disseny 2022. Una posada en valor del disseny valencià, des dels seus orígens a l’heterogeni teixit actual». Andreu Signes, director del documental.

En els seus 60 minuts de duració, el film destaca algunes de les activitats que van formar part del programa de la capitalitat, copant l’oferta cultural de la ciutat al mig centenar d’espais i compta amb el suport de World Design Organization, l’Ajuntament de València, l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE Internacional) i la Diputació de València. Així mateix, inclou entrevistes amb figures destacades del disseny com Tachy Mora, Jaime Hayon, Marisa Gallén, Óscar Guayabero, Carmen Baselga, Juli Capella, Ramón Úbeda, Xavier Giner, Vicent Martínez, Anatxu Zabalbeascoa o Marisa Santamaría.

El documental el signa Andreu Signes, productor i director de projectes audiovisuals sobre processos creatius. Entre els seus treballs s’inclouen Sordonora, El Betlem de la Pigà, Tornar al teatre, o «I’m Burning», documental sobre el procés de creació d’una falla experimental que va obtindre 13 premis internacionals.

«És un relat coral de veus professionals de diferents àmbits del disseny que dona una perspectiva transversal sobre la funció, valors i prospectives de futur en aquest sector creatiu. Professionals com Philippe Starck, Jaime Hayon, Tachy Mora, Ramón Úbeda, Marisa Gallén, Juli Capella… Ens acosten als seus àmbits de creació, investigació i treball de manera divulgativa i experiencial. El documental ens mostra la construcció en paral·lel del pavelló ceràmic alçat en l’epicentre de la ciutat, icona de la Capital Mundial del Disseny 2022. Una posada en valor del disseny valencià, des dels seus orígens a l’heterogeni teixit actual». – Andreu Signes, director del documental.

ENLLAÇ AL DOCUMENTAL EN FILMIN