Sin categoría

Fundació del Disseny llança el projecte editorial «Escenas del diseño valenciano»

• El llibre té com a finalitat representar el valor històric, qualitatiu i innovador del disseny valencià. A través d’històries i anècdotes destaca des de noms i projectes consagrats a figures d’actualitat que han transcendit les nostres fronteres.
  • Escrita per Eugenio Viñas i Lidia Caro i dissenyada per Iban Ramón, la publicació revela les històries valencianes que hi ha darrere d’artistes com Rosalía, marques històriques amb Lois o fites com l’Expo de Sevilla del 92, entre d’altres.
  • La presentació tindrà lloc el 3 de maig a la Fira del Llibre de València.

La Fundació del Disseny de la Comunitat Valenciana presenta «Escenes del diseño valenciano», un llibre que, mitjançant diverses històries en què es fixa el focus en “la part pel tot”, es pot conformar una idea àmplia i general dels agents , professionals, espais, objectes i diversos conceptes que fan de València un referent en aquest sector creatiu.

En 14 capítols, el llibre recorre les anècdotes menys conegudes d’una selecció de figures, objectes i fites: Renau, els tres creatius valencians després dels dissenys de la cantant Rosalía, el parc Gulliver, el duet de dissenyadores Gallén-Figuerola, l’artífex de la imatge de la discoteca ACTV, la ceràmica com a disciplina, la presència de disseny valencià a l’Expo de Sevilla, la marca Lois, l’escenografia de sèries d’èxit com La casa de Papel, la figura del ventall, la prestatgeria La Literatura, Guastavino o l’univers de quaderns Rubio. Ha col·laborat al projecte l’Ajuntament de València.

La presentació del llibre tindrà lloc el proper 3 de maig en el marc de la Fira del Llibre de València, a la sala 2 del Museu de Ciències Naturals del Jardí de Vivers, a les 18h. Participaran a l’acte Vicent Martínez, president de la Fundació del Disseny, Eugenio Viñas, coautor del llibre, Iban Ramón, dissenyador, i els creatius Ausiàs Pérez i Pepa Salazar, protagonistes del capítol La Rosalía valenciana.