Sin categoría

Neixen les rutes «València Art and Design Walks»

Neixen les rutes «València Art and Design Walks»

València Art & Design Walks és una proposta nova d’oci cultural oberta al públic que cerca conèixer València des d’una perspectiva diferent i avantguardista. Les passejades d’art i disseny pels carrers i les galeries d’art contemporani de la ciutat estaran dirigides per intèrprets artístiques apassionades per transmetre l’essència creativa de València. A més, els assistents tindran l’oportunitat de viure trobades exclusives amb artistes i creadors locals. Amb una durada de dues hores, es faran els divendres a la tarda i els dissabtes al matí, en castellà i anglès.

En un moment en què València emergeix com un epicentre d’art i disseny després de la seva designació com a Capital Mundial del Disseny el 2022 i escollida com a Ciutat del Disseny per la UNESCO des del 2023, aquestes rutes es converteixen en una activitat imprescindible per a locals i visitants. Promogudes per Turiart i en col·laboració amb la Fundació del Disseny de la Comunitat Valenciana i de LAVAC, Associació de Galeries d’Art Contemporani de la Comunitat Valenciana, compten amb l’assessorament de José Luis Pérez Pont, gestor cultural i comissari d’art.

«El disseny, motor d’innovació i competitivitat, contribueix des dels seus sectors intensius notablement al PIB i l’ocupació de la nostra Comunitat. Però a més del seu impacte econòmic, en aquests anys d’efervescència creativa València ha pogut comprovar i quantificar també l’efecte que té a la marca ciutat, al seu urbanisme i l’experiència de qui l’habita i la visita, a més de construir identitat i per tant patrimoni. Per això, l’anomalia era probablement no tenir fins avui unes rutes dedicades a posar en valor els elements més destacats de la nostra ciutat». – Xavi Calvo, director de la Fundació del Disseny.

La presentació oficial de les rutes va tenir lloc el divendres 22 de març al Col·legi Territorial d’Arquitectes de València, reunint figures destacades del món de l’art, el disseny i el turisme valencià. L’acte va estar presidit per la directora executiva de Turiart, Marta Templado, amb el director de la Fundació del Disseny, Xavi Calvo, presidenta de Lavac, Rosa Santos, i Jose Luis Pérez Pont. Els assistents van tenir l’oportunitat de participar en una ruta pilot que va incloure parades a llocs emblemàtics com l’Espai Guastavino del Col·legi Territorial d’Arquitectes de València, així com diversos espais de disseny com la botiga de Cuadernos Rubio, dissenyada per l’estudi d’interiors Masquespacio , i Casa Clarita, l’hotel creat per Jaime Hayon. També es van visitar les galeries d´art contemporani Set Spai D´Art amb l’exposició «Noyo?» d’Olga Diego i Shiras Galería, on la pròpia artista de l’exposició, Nuria Rodríguez, va explicar la seva obra «Escala uno es a mil». La ruta pilot va culminar amb una degustació de les exquisides tòfones valencianes Trufas Martinez, acompanyades del cava valencià Alegría, del celler Pago de Tharsys.

«València Art and Design Walks representa un nou capítol al panorama turístic de València, fusionant la riquesa cultural de la ciutat amb el seu avantguardisme en disseny i art contemporani. Turiart espera que aquesta iniciativa no només sigui valorada pel públic local sinó que atregui visitants de tot el món, i inspiri una entesa més gran de la riquesa creativa valenciana». – Marta Templado, directora executiva de Turiart.

Disseny, cultura i art narren el nou relat de València, on tant el disseny com la creativitat local han estat claus com a principals atractius a l’hora de visitar la ciutat.

La reserva de les rutes ja està disponible en aquest enllaç.

Més informació: Info@turiart.com / Tlf. 963520772- 657047739 / www.turiart.com