«Comencem»: carta de benvinguda de Vicent Martínez, president de la Fundació del Disseny

Fa uns anys, ser Capital Mundial del Disseny podia resultar senzillament una fita inimaginable.

I hui, cinc paraules clau es divisen de forma especial al nostre horitzó: promoure, divulgar, vincular, celebrar i posicionar. No seran accions trivials al nostre futur més proper, sinó pilars fonamentals per a continuar construint des del dinamisme que ens ha donat el 2022, el bagatge de les últimes dècades i el saber fer de les habilitats mediterrànies d’oritge centenari.

No podem oblidar les raons que ens han portat fins ací i que han agitat el present a nivell internacional: l’espenta i la visió de les empreses i professionals del disseny, la voluntat i la vertebració d’entitats com la Marina de València, l’Arxiu Valencià del Disseny, les escoles i universitats; instituts tecnològics, museus, centres culturals i totes les institucions que han remat a favor.

El futur estarà marcat pels propis interesos del territori que ens defineis: seguirem buscant un món millor i una major qualitat de vida des d’una perspectiva circular, sostenible i inclusiva.

Tan sols ens queda desitjar que romanga la generositat i la força emprenedora de totes les persones que han fet del disseny valencià un projecte compartit.

Entenguem aquesta nova etapa com un esclavó més: no cessarem en la búsqueda de ser un referent consolidat del disseny internacional.

Comencem.

Vicent Martínez